Τα κάμπριο αυτοκίνητα βλάπτουν σοβαρά την ακοή
Τα κάμπριο αυτοκίνητα αποτελούν τη νεώτερη τάση στον χώρο της αυτοκίνησης που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς. Σύμφωνα με νεώτερη έρευνα, ωστόσο, η οδήγηση ενός κάμπριο αμαξιού μπορεί να έχει βλαπτική επίδραση στην ακοή, που σε μερικές περιπτώσεις είναι παρόμοια με εκείνη που έχει η χρήση τρυπανιού. Αμερικανοί επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου που παράγονταν κατά την οδήγηση ενός κάμπριο αυτοκινήτου. Διαπίστωσαν ότι όταν οι οδηγοί έτρεχαν με ταχύτητα 50, 60 και 70 μίλια την ώρα (80-112 χιλιόμετρα), ο θόρυβος έφθανε τα 88 έως 90 ντεσιμπέλ. Σύμφωνα με τους ειδικούς, επίπεδα θορύβου από 85 ντεσιμπέλ και άνω θεωρούνται επικίνδυνα για την πρόκληση μόνιμης βλάβης στην ακοή. Οι ερευνητές επανέλαβαν τις μετρήσεις σε οδηγούς που οδηγούσαν διαφορετικού τύπου κάμπριο στον ίδιο αυτοκινητόδρομο και σε ώρες αιχμής. Τα επίπεδα του θορύβου ήταν σχεδόν 90 ντεσιμπέλ ενώ σε μερικές περιπτώσεις έφθαναν και τα 99 ντεσιμπέλ. Η παρατεταμένη έκθεση στον θόρυβο της μηχανής του αυτοκινήτου, της κίνησης στους δρόμους και του αέρα μπορεί να ευθύνεται για μόνιμη απώλεια ακοής στους οδηγούς κάμπριο αυτοκινήτων, λένε οι ερευνητές. Οι επιπτώσεις αυτές μάλιστα δεν είναι άμεσα εμφανείς, καθώς τα προβλήματα στην ακοή μπορεί να εμφανιστούν πολλά χρόνια αργότερα. Οι ερευνητές συστήνουν στους οδηγούς κάμπριο να προστατεύουν τα αυτιά τους όπως ακριβώς και οι μοτοσυκλετιστές ή να οδηγούν με κλειστά τα παράθυρα. Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης, όταν οδηγούσαν με ανεβασμένα τα παράθυρα του αυτοκινήτου, τα επίπεδα του θορύβου έπεφταν στα 82 ντεσιμπέλ. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Otolaryngology- Head and Neck Surgery». Σύμφωνα με το Royal National Institute for Deaf People, τα επίπεδα θορύβου σε ένα ήσυχο δωμάτιο τη νύχτα είναι 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνηθισμένη συζήτηση 60 ντεσιμπέλ, σε έναν πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ, όταν χρησιμοποιούμε τρυπάνι 110 ντεσιμπέλ και κατά την απογείωση ενός αεροπλάνου 130 ντεσιμπέλ.