Το μέλλον ήλθε!
Εστιατόριο σερβίρει τεχνητό κοτόπουλο,προϊόν εργαστηρίου
Σιγκαπούρη.-
Tο εστιατόριο 1880 στην Σιγκαπούρη είναι το πρώτο σε όλο τον κόσμο που σερβίρει κοτόπουλο προϊόν εργαστηρίου. Η Σιγκαπούρη έδωσε στις αρχές Δεκεμβρίου το πράσινο φως στην αμερικανική start-up εταιρεία Eat Just για την πώληση κοτόπουλου που έχει παρασκευασθεί σε εργαστήριο, δίνοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως ρυθμιστική έγκριση για την κυκλοφορία στην αγορά του λεγόμενου ?καθαρού? κρέατος .
Η Eat Just συνεργάζεται σε πρώτη φάση με την τοπική εταιρεία τροφίμων Food Innovation and Resource Center πρoκειμένου να παρασκευάσει το τεχνητό κοτόπουλο.
Επιπλέον, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αγοράς του απαραίτητου εξοπλισμού προκειμένου να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και να διοχετεύσει το εν λόγω προϊόν σε περισσότερα εστιατόρια αλλά και σε παντοπωλεία.
«Θέλουμε η Σιγκαπούρη να είναι το επίκεντρο της βιομηχανίας μας παγκοσμίως», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Τζος Τέτρικ και αναφέρει χαρακτηριστικά για την ασιατική χώρα: «Είναι πρωτοπόροι στην οικοδόμηση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για αυτό το είδος εργασίας».
Ανέφερε μάλιστα ότι η γεύση του τεχνητού κοτόπουλου είναι ίδια με το πραγματικό.
Η τιμή του νέου προϊόντος θα είναι κοντά στην τιμή του premium κοτόπουλου για τους πρώτους έξι μήνες, ανέφερε ο Τέτρικ, προσθέτοντας ότι το κόστος θα μειωθεί συν τω χρόνω καθώς, η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή και πώλησή του σε παγκόσμια κλίμακα.
Μάλιστα στο εστιατόριο τα τρία πιάτα σερβίρονται αντί 23 δολαρίων.
Η Σιγκαπούρη κινείται γρήγορα για να επιτρέψει την πώληση εναλλακτικών πρωτεϊνικών προϊόντων όπως το συνθετικό κρέας, μια κίνηση που εντάσσεται στην ευρύτερη ατζέντα της για την επισιτιστική ασφάλεια.
Το πυκνοκατοικημένο κράτος, το οποίο βασίζεται κυρίως στις εισαγωγές τροφίμων, έχει εντείνει τις προσπάθειές του για να ενισχύσει τη διατροφική επάρκεια, καθώς η πανδημική κρίση θέτει εν αμφιβόλω της αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως.
Φέτος, η εταιρεία παραγωγής κρέατος από προϊόντα φυτικής προέλευσης, Impossible Foods εισήλθε στη λιανική αγορά της Σιγκαπούρης και του Χονγκ Κονγκ με τα προϊόντα να είναι διαθέσιμα και στα παντοπωλεία.
Στρατηγικός στόχος της ασιατικής χώρας είναι να παραγάγει η ίδια το 30% των απαραίτητων τροφίμων έως το 2030. Σημειώνεται πως σήμερα μόλις το 10% των τροφίμων που χρειάζεται για να καλύψει ίδιες ανάγκες παράγεται στη Σιγκαπούρη.
Γι? αυτόν άλλωστε τον λόγο επιτάχυνε πρόσφατα τη διαδικασία χρηματοδότησης για τοπικές αγροτικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις.
Την ίδια ώρα, αρκετές αλυσίδες γρήγορου φαγητού και παντοπωλεία έχουν προσθέσει εναλλακτικές επιλογές κρέατος στα μενού τους.
Επιπροσθέτως, καθώς το συνθετικό κρέας είναι πραγματικό κρέας και όχι υποκατάστατο με βάση τα φυτά, μπορεί να διατεθεί στην αγορά ως πιο ανθρώπινο και περιβαλλοντικά βιώσιμο.
Στη Σιγκαπούρη, τα συνθετικά μπιφτέκια μπορεί να είναι το επόμενο προϊόν της Eat Just.
Η εταιρεία σχεδιάζει να υποβάλει σύντομα αίτηση για τη χορήγηση έγκρισης πώλησης βόειου κρέατος το οποίο δημιουργήθηκε στο τοπικό εργαστήριο.
Η διαδικασία έγκρισης τα σχετικά προϊόντα είναι περισσότερο χρονοβόρα σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις στον κόσμο εργάζονται πάνω σε σχέδια για τη δημιουργία τεχνητού κρέατος, αλλά η παραγωγή είχε μείνει μέχρι στιγμής στο πειραματικό στάδιο.
?Σε συνεργασία με τον αγροτικό τομέα στο σύνολό του και με μακρόπνοες πολιτικές, εταιρείες όπως η δική μας μπορούν να βοηθήσουν να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση για ζωϊκές πρωτεΐνες ενός πληθυσμού που θα φτάσει τα 9,7 δισεκατομμύρια ως το 2050?, υπογράμμισε ο Τέτρικ.
Πηγή newmoney.gr