Copyright © 2009 Ιατρικά Θέματα
Οι "πράσινες" γειτονιές "διώχνουν" το διαβήτη
Οι άνθρωποι που ζουν σε γειτονιές με πολλά πάρκα για περπάτημα και τρέξιμο, άνετα πεζοδρόμια, καλό δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών και έχουν εύκολη πρόσβαση σε λαϊκές αγορές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, έχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο (σχεδόν 40% λιγότερο) να εμφανίσουν διαβήτη, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη έγινε από την Amy Auchincloss της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Ντρέξελ της Φιλαδέλφεια και δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό "Archives of Internal Medicine" της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ.
Η έρευνα επισημαίνει ότι, αντίθετα με άλλους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά το διαβήτη, η διαμόρφωση μιας όμορφης, λειτουργικής και υγιούς γειτονιάς βρίσκεται μέσα στις δυνατότητες των αρμόδιων Αρχών, ώστε να καταπολεμηθεί η επιδεινούμενη επιδημία του διαβήτη, που πλήττει σήμερα 246 εκατ. άτομα παγκοσμίως. Η κακή διατροφή και η έλλειψη σωματικής άσκησης επίσης συμβάλλουν στην εμφάνιση διαβήτη.
H νέα έρευνα μελέτησε περίπου 2.300 άτομα ηλικίας 45 - 84 ετών από διαφορετικές γειτονιές και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσο πιο υγιής μπορεί να θεωρηθεί μια περιοχή (διευκολύνοντας τη φυσική άσκηση, τη σωστή διατροφή, το γενικότερο υγιεινό στιλ ζωής κλπ), τόσο μικραίνει (μέχρι 38%) ο κίνδυνος διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με όσους ανθρώπους ζουν σε χειρότερες γειτονιές. Με βάση μια κλίμακα ιεράρχησης της ποιότητας ζωής στις γειτονιές, όσοι ζουν στο ανώτερο 10%, έχουν μισές πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη, σε σχέση με όσους ζουν στο κατώτερο 10%.
"Αν πρόκειται να μειώσουμε τα περιστατικά διαβήτη τύπου 2, πρέπει να κάνουμε αλλαγές στο περιβάλλον, με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι ευκολότερο στους ανθρώπους να ασκούνται και να τρώνε υγιεινά, κάνοντας αυτές τις συνήθειες μέρος της καθημερινής ρουτίνας τους", δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό, συνέστησε οι γειτονιές να γίνουν πιο πράσινες, τα δημόσια μέσα μεταφοράς πιο αποτελεσματικά, τα πεζοδρόμια ασφαλέστερα, οι λαϊκές αγορές συχνότερες κλπ.